esmaspäev, 21. mai 2018

Milano vol1

Päris Angerast otsetransporti Milanosse pole, küll aga naaberlinnast Sesto Calendest, kuhu ka hommikul suundusime. Piletit osta ei osanud (jaamas polnud avatud ei kassa ega näha ka automaati ning ega aega ka polnud, üks tüdruk perroonil arvas, et saame konduktorilt osta aga sellist tegelast paraku ei kohanud), nüüd tõmbasin endale mingi äpi, ehk ikka edaspidi saab ostetud.
Ma arvasin, et rong sõidab Centralesse aga sõitis hoopis Porta Garibaldisse ja sealt alates oli mitu vau-momenti... esiteks mingi väljak kuhu kohe-kohe sattusime ning teiseks Bosco Verticale.

Kas pole vinge? Ei jää Singapurile kuidagi alla!

Nende hoonete kohta on tegelikult FB postitatud üks lahe video ka, kus ka pisut teksti ja juttu:  https://www.facebook.com/eyecatcherbyculturetrip/videos/846384125544676/?t=19

ja veel üks video koos selgitustega:

Võttes suuna teisele poole jäi ette Aalto väljak ja rohkelt kaasaegset arhitektuuri:

ja kuna oli hommik ning hommikusöögiga oli olnud suhteliselt nigelad lood - võtsime kusagilt kohvikust erinevaid saiakesi (NB! Croissante pärast Prantsusmaad Itaalias võtta ei tasu, muidu tulevad neil saiakesed hästi välja küll), siis astusime sisse ühte kummalisse kohvikusse, mis oli ühtlasi ka vanakraamipood või midagi sellist. Igatahes nii hullult kraami täis kohvikus pole ammu olnud, õnneks oli  neil II korrus ka, nii et istuma ikka mahtusime.

See ongi kuulus La Scala... väljast tundus ikka päris pisike aga sisevaated jäid kunagi tulevikus avastamiseks.

Ja Milano Toomkirik - sinna on 2 järjekorda, paremal pool neile, kes lähevad ekskursioonile (mis hõlmab ka katusele jõudmist jne aga siis vaja veel kusagilt mujalt pilet osta) ning vasakpoolne järjekord neile, kes tahavad Missale või pihile või lihtsalt palvetama minna. Kirikus sees on alad eraldatud (vähemalt tundus nii) ning õnnestus Missa lõppu ja koori esinemist nautida. Koor laulis pärast ka kiriku ees.

Kuna ilm oli imeliselt päikseline ja palav, siis mõtlesime leida mõne rohelise koha ja puhata ning võtsime suuna kindlusele ja Semione Pargile. Esmalt vedelesime kindluse ees purskkaevu kõrval ning kogusime edasiseks ekskursiooniks jõudu. Rahvast oli päris palju, nii väikeste lastega peresid, paarikesi ja ka vanu inimesi. Kindlusesse sisenedes ootas meid ees mingi turismi- ja laadavärk, kus telkides erinevad maakonnad ja kohad end tutvustasid, osad pakkusid lahkelt ka kohalikku kraami maitsta.

ja siis hakkas vihma ladistama (ilmateate järgi oleks pidanud terve päev otsa sadama aga sadas vaid pool tunnikest ja siis sai jalutamist jätkata), nii et pargi jätsime selleks korraks vahele ning külastasime veel mingit kirikut.

Selle päeva kolmas kirik, esimesest paraku pilti pole....

Ning suundudes tagasi rongijaama poole jäi kõrvu klaverimuusika, läksime aeda uurima ning olidki mingid klaveripäevad vms, nii et saime veel erinevate pianistide esitusi nautida.
Tagasiteel oskasime Milano Centrale piletiautomaadist rongipileti osta, tänu sabale jne aga jäime ühest rongist maha, nii et saime veel natuke aega Milanos istuda aga kuna siis hakkas vihma tibutama ja väsimus oli sees, siis sellest pilte-juttu pole.